woensdag 11 maart 2015

'Tropische' salade met mango en kippendij


Mijn geluk kan niet op. Het was weer zo'n dag! Zo'n dag dat je thuis komt en het eten staat klaar. En wat had ik dat nodig vandaag. Enigszins gestrest probeer ik de maand maart door te komen. Deadlines, deadlines, deadlines, pff! Het enige waar ik zin in heb na een dag werken is: in bed ploffen met een bak ijs, hersenloze chickflicks kijken en halverwege in slaap vallen! Maar... wederom ga ik vandaag dus aan de haal met andermans kookkunsten! Sorry! Maar niet getreurd, het is het delen waard.


Mijn lieftallige huisgenoot Malon heeft me weer eens verrast. En Malon, zou Malon niet zijn, als dat niet weer zo'n grandioze salade was! (Ik heb haar benoemd tot 'Godin der Salades', dat je het weet).
Ik zit heerlijk vol! Voel me gezond en heb zelfs geen zin meer in die bak ijs. Nee, doe mij voortaan maar deze 'tropische' salade. Waarom tropisch? Géén idee, maar er zit mango in?! En een beetje citroen. En sinaasappel!

Goed, het recept voor twee persoontjes.

Ingrediënten:

- 1 zak jonge bladsla
- half zakje rucola
- 2 bosuitjes
- 4 stengels bleekselderij
- 6 snoeptomaatjes
- halve mango
- 1 avocado
- 3/4 komkommer
- ongezouten gemengde noten
- zachte geitenkaas
- verse pesto
- verse peterselie
- kippendij blokjes
- citroen
- sinaasappel
- knoflook
- zout
- peper

Bereiding:

Verdeel de sla over twee borden. Bak de kippendij blokjes in een pan met knoflook, zout en peper. Besprenkel er ook wat sap van citroen en sinaasappel overheen. Snijd de bosuitjes, bleekselderij, tomaatjes, mango, avocado en komkommer in stukjes en verdeel over de borden. Als de kip gaar is verdeel je deze ook over de borden. Voeg de geitenkaas, ongezouten gemengde noten en verse peterselie toe. Als laatste nog een lekkere schep verse pesto en klaar is je mega goede topper van een salade! 

Mmmmmm, lekker hè? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)