donderdag 5 maart 2015

Spinazie stamppotje!


Lui zijn hoeft niet altijd slecht te zijn. Van lui zijn kan je namelijk hartstikke creatief worden! Van de week had ik weer zo'n typisch gevalletje creatieve luiheid. Na een lange werkdag plofte ik neer op de bank met de gedachte: hier kom ik niet meer vanaf! Op dat moment begon mijn buik te rammelen en besefte ik dat ik nog boodschappen moest doen. Aaaah! Dat is echt het laatste waar ik zin in had. Dus mijn creatieve brein begon te malen en ik besloot mijn kookkunsten de vrije loop te laten. Improviseren kan soms verrassend slecht uitpakken, maar soms ook geniaal goed! Na een korte speurtocht door koelkast, keukenkastjes en kelder, lag er op het keukenblad de weg naar succes. Het recept van een naar eigen zeggen 'mediterraans' stamppotje is ontstaan. En het is LEKKER!




Ingrediënten (voor 1 persoon):

- 1 flinke zoete aardappel
- 2 flinke handen bladspinazie
- 10 cherrytomaatjes
- 1 rood uitje
- 10 groene chili olijven (AH of Jumbo)
- knoflook
- amandelmelk
- hüttenkäse
- pijnboompitjes
- paprikasteak (Jumbo)
- zout/peper
- cayennepeper

Bereiding:

Snijd ze zoete aardappel in stukjes (ik laat de schil er altijd omheen) en kook ze. Ze zijn goed als je er met een vork inprikt en ze glijden er vanaf. Snijd ondertussen de knoflook, ui en tomaatjes klein. Fruit de ui en knoflook en voeg even later de spinazie toe. Als de aardappels klaar zijn, giet je ze af en stamp je ze fijn. Voeg wat amandelmelk toe om het wat smeuïger te maken. Meng de spinazie door de aardappelen. Bak vervolgens de paprikasteak. Giet de marinade uit de verpakking extra in de pan voor de smaak. Als de steak bijna goed is, voeg je de tomaatjes en olijven toe. Deze nemen de smaak op van de vleesmarinade. Meng vervolgens de tomaatjes en de olijven bij de stamppot en doe hier een flinke schep hüttenkäse bij. Even roeren en voeg naar smaak nog wat zout, peper en cayennepeper toe. Opscheppen maar! Strooi nog wat pijnboompitjes erover heen en geniet.

Ik ben benieuwd of jullie dit net zo lekker vinden als ik! Heb jij improvisatiesuccessen? Deel ze hieronder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)