dinsdag 3 maart 2015

Oosterse salade!


Mmmmmmmmmmmmmm! Ik hou van dagen als vandaag... Thuiskomen en het eten staat klaar. En wat voor eten! Mijn lieftallige huisgenoot, Malon, is echt de godin der salades. Zij beschikt over een zeer smaakvol talent. Ze loopt haar geliefde Albert Heijn XL binnen, pakt een mandje en mikt er alles in wat ze tegenkomt. Het resultaat? De beste salades ooit. Goed. Zo ook vandaag. Ik kwam thuis en de geur van Oosterse biefstukblokjes verwelkomde me. Een paar minuutjes later kreeg ik een heerlijk kleurrijk bordje voor mijn neus geschoven. LUXE en goddelijk. Dit recept wil ik jullie dus niet onthouden...



Oosterse salade 'Ć  la Malon' (2 personen)

Ingrediƫnten:

- wasabi rucola (AH)
- jonge bladsla melange
- 1 oranje paprika
- 2 bosuitjes
- 150 g haricot verts
- 6 witte punt radijsjes
- 1 zakje voorgesneden kastanjechampignons
- 1 avocado
- 1 teentje knoflook
- 300 g biefstukpuntjes
- sezamzaadjes
- pittenmix
- truffelolijfolie
- oestersaus
- kwark

Bereiding:

Meng de twee slasoorten en verdeel over twee borden. Zet ondertussen water op voor de haricot verts en kook ze. Snijd de paprika en bak ze samen met de kastanjechampignons even aan in de wokpan. Snijd de bosuitjes, avocado en radijsjes klein en verdeel over de borden. Bak de biefstukpuntjes in de truffelolijfolie met wat knoflook en voeg later wat zout, peper, sezamzaadjes en oestersaus toe. Verdeel de haricot verts, paprika en kastanjechampignons over de borden. Gevolgd door de biefstukpuntjes. Als laatste nog de pittenmix toevoegen en een schepje kwark voor de frisheid. Tadaaa! Zo gepiept en gruwelijk lekker.

Malon, bedankt voor dit recept. Ben benieuwd naar jullie mening!

2 opmerkingen:

  1. dat ziet er lekker uit! bijna zonde om op te eten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik ook, maar wel doen hoor! Zonde om te laten staan ;-)

      Verwijderen

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)