dinsdag 6 januari 2015

Gezond het nieuwe jaar in met een heerlijke salade!


Het begint misschien een beetje op te vallen dat ik veel met geitenkaas werk. Klopt als een bus! Ik HOU van geitenkaas. Die volle, romige en typische smaak. Mmm! Daarnaast is het ook super praktisch, het kan namelijk bijna overal bij gebruikt worden. Brood, rijstwafels, pasta's, ovenschotels, salades etc. Bij die laatste blijf ik dit keer hangen. Met de leftovers uit mijn koelkast heb ik een heerlijke salade gecreëerd. Daarnaast ook erg gezond! Ik gebruik namelijk alleen maar verse producten en daarnaast gebruik ik (bijna) nooit dressings. Vaak overheersen die te veel en maken ze jouw salade juist ongezond. All you need is een beetje zeezout, peper en olijfolie.. Ook voor deze leftover salade!




Ingrediënten (1 persoon):

- Flinke handvol bladspinazie
- Halve zoete aardappel
- Halve avocado
- Halve appel (Granny Smith vind ik persoonlijk het lekkerst)
- Tomaat
- 5 schijfjes Geitenkaas
- Handje ongezouten amandelen
- Half kopje quinoa

Bereiding:

Was de zoete aardappel, snijd de zoete aardappel in frietpartjes zonder de aardappel te schillen. Zet een pannetje water op en voeg de quinoa toe wanneer het kookt. Laat dit 12 minuten lang koken. Bak ondertussen de zoete aardappelfrietjes in kokosolie en roer af en toe goed door. In de tussentijd snijd je de avocado, appel en tomaat in stukjes. Haal na 12 minuten de quinoa van het vuur en giet het water af. Doe de spinazie in een diep bord en versier het met de rest van de ingrediënten. Maal een beetje zeezout en peper over de salade en giet er als laatste een klein beetje olijfolie overheen.

Smakelijk eten! Ben benieuwd of jullie het net zo lekker vinden als ik!

x Kim Elisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)