zaterdag 3 januari 2015

HAPPY NEW YEAR - THE COLD EDITION!


Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2015 een mooi, succesvol en gelukkig jaar mag worden! Ik ben het nieuwe jaar letterlijk spetterend begonnen... Een ervaring om nooit te vergeten en vooral nooit meer over te doen! KOUD! Ik heb de enige echte Unox Nieuwjaarsduik in Scheveningen gedaan... Het grandioze idee ontstond toen we besloten onze NYE in Den Haag door te brengen. Echter had niemand 's ochtends vroeg (na 3 uur slaap) nog de ballen om dat water in te duiken! Maar ik liet me niet kennen natuurlijk, afspraak is afspraak.




Om 10:00 uur vertrokken ik en mijn gruwelijke kater naar Scheveningen waar mijn vrolijke zus al op me stond te wachten. Mijn steun en toeverlaat in deze koude uren. Een overvolle boulevard was het bewijs dat ik niet de enige was met stomme ideeën... Voor slechts 3 euries mocht ik mezelf onderdompelen in het koude Noordzeewater en kreeg ik er ook nog eens een mooie Unox-muts, een welverdiend lintje, een potje vaseline en een (terug)blik Erwtensoep bij! Oja en niet te vergeten een heerlijk kopje warme snert na afloop! Op het strand stonden 2 grote tenten waar iedereen zich om kon kleden zonder weggeblazen te worden, want die wind... Damn! Ik heb mijn kleren zolang mogelijk aangehouden, maar om 11:30 uur moest ik er toch echt aan geloven en heb ik mezelf langzaam in dat gevreesde bikinitje gewerkt. Badjas erover, handdoek in de hand en daar ging de reis richting het water! Onder het genot van Hollandse kaskrakers hebben we nog mogen genieten van polonaises en alle mogelijk warming up dansmoves. De meest gekke bewegingen kwamen voorbij om maar op temperatuur te blijven. 10, 9, 8... Het was zover, het aftellen begon. Badjas uit en poging rustig blijven aan. 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 GO! Mijn hart klopte in mijn keel, mijn zus pakte mijn hand vast en trok me mee richting de zee. "Waaaar beeeeen ik meeee beeeeezzzziiiiggg??!!!". Met zo'n 10.000 man stormde we als losgeslagen idioten de Noordzee in... Ja  het is waar wat ze zeggen: het water is best wel koud. Ik voelde mijn lichaam niet meer en ik dacht alleen maar: "Hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg?". Maar dat valt niet mee als er nog zo'n 8000 bikkels op je af komen rennen.

Anyway, we did it! Ik ben echt ongelooflijk trots op mezelf en op al die andere zeehelden! Ik ben weer een hele mooie ervaring rijker, want eerlijk is eerlijk: het was stiekem best leuk ondanks de kou.  Ik wil het iedereen aanraden om het eens te doen! Maar dat mogen jullie lekker zonder mij doen. Want ééns en nóóit meer! Die Nieuwjaarsduik gaat ook wel door zonder mij.

x Kim Elisa




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)