zaterdag 6 december 2014

Cubaanse sferen in Spanje!

Wat lijkt de zomer al lang geleden! Zodra we een muts over onze oren moeten trekken en de ruiten moeten krabben zijn al die leuke zomerherinneringen snel vergeten. Nou, daar steek ik bij deze een stokje voor! Ik wil niet naar die grijze lucht staren en me rot voelen. Ik wil gewoon vrolijk worden van al die leuke en blije zomergedachtes! Hopelijk ga ik jullie blij maken met mijn zomerherinnering en ga je er ook nog eens gebruik van maken. Want mijn minivakantie'tje van afgelopen jaar is echt een mega aanrader!




Beautiful Cadiz

Cadiz? Watte? Jup, dat dacht ik ook de eerste keer toen ik het hoorde. Cadiz is een van de meest zuidelijke plekjes van Spanje en ligt in de streek Andalusie. Het is een schiereilandje aan de Costa de la Luz. Het is een plek waar de Spanjaarden heen vluchten tijdens de toeristische zomer. Dat zegt misschien al genoeg. Dit plekje is echt super Spaans en nog erg authentiek. Zo zijn de meeste winkeltjes 's middags dicht omdat ze hier gewoon nog siësta houden. Naast de leuke sfeer kan je hier heeeerlijk genieten van veel restaurantjes, tapasbarretjes en terrasjes. En bezoek je deze plek in de zomer? Geniet dan van de prachtige lange stranden, deze zijn zelfs ooit uitgeroepen tot mooiste stranden van Europa.  


 11 top tips:


1. Naar Cadiz gaan dus!
2. Vlieg naar Jerez de la Frontera, vanaf daar ben je met de trein in slechts 40 minuten in Cadiz.
3. In juli en augustus kan het soms 40 graden zijn in Andalusië, de meest ideale maanden om te gaan is dus mei, juni of september! 
4. Als je maar een paar dagen gaat is het toch fijn om een zwembad bij je hotel te hebben, veel hotels hebben een zwembad op het dak! Ideaal!
5. De heerlijkste tapas eet je bij Balandro of bij El Aljibe, mmm!
6. Breng een bezoekje aan sterrenrestaurant Sopranis.
7. Pescado's zijn een delicatesse in Cadiz, het zijn gefrituurde visjes. Normaal ben ik niet zo van vettige gefrituurde dingen, maar dit is wel echt goddelijk!
8. Cadiz is een schiereiland, dus ga eens lekker langs de kust wandelen! Ondertussen kom je langs de mooiste stranden én een schitterend park. 
9. Romantisch de zonsondergang bekijken vanaf Playa la Caleta. Lekker met je billen in het zand, wijntje erbij! 
10. Slenter eeuwig door de kleine schattige straatjes en plof op ieder terraspleintje neer voor een sangria'tje!
11. Neem een lege koffer mee en hou je vooral niet in met shoppen. Die winkels, oefff!  












PS: Ze noemen het soms ook wel Klein Havana, omdat het iets weg heeft van de Cubaanse Havana. James Bond 'Die Another Day' gezien? Ken je die scene dat Halle Barry het strand oploopt vanuit het water? Juist, dat is niet in Cuba, maar in Cadiz opgenomen! Natuurlijk heb ik die scene even feilloos nagespeeld, nu ik er toch was ;-) 

x Kim Elisa


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Ben benieuwd :)